Att dricka med barn hemma-rätt/fel

Godmiddag!

Elias vakna strax efter jag skrev förra inlägget och har sen dess varit vaken. Han fick mat igen runt 09.45 och somna direkt efteråt. Han var såklart jätte trött och det är jag också eftersom jag inte fick sova mer. Men nu är min sambo uppe i allafall så nu ska jag sova ett par timmar innan vi ska åka till bolaget och sen handla mat, blir nog något gott till hunden med typ ett grisöra som hon älskar.

Tog ett par bilder i trädgården innan, vilka jag blev nöjd med i allafall.

Idag har jag och min underbara sambo varit förlovade i 1 år <3 grattis min stora kärlek. Detta året har varit underbart på alla sätt och viss.

Är det många som anser att det är dumt att dricka när man har barn hemma? Har hört det från flera stycken och jag kan anse att det är jäkligt dumt attt sitta och supa sig full när man har barn hemma MEN idag är det nyårsafton och jag anser att ett glas vin eller liknande inte är någon fara. Jag blir knappast full på det och kan ända ta bra hand om min son, men trots det verkar många tycka om att kasta skit på andra. Jag skulle ALDRIG supa mig full eller festa hemma när jag har min son hemma, så är det bara.

Nu ska jag ta och vila lite innan vi ska åka.

Kramar till er

 

Kommentarer
Postat av: Marie

Att ta ett glas vin, en cider eller en öl till maten eller dricka lite bubbel på speciella dagar är väl inget man ska sluta med bara för att man fått barn?



Så länge du inte super dej aspackad så är de lugnt..

Jag skall ta ett eller två glas bubbel ikväll, de blir man ju knappast full på...



Sen finns de alltid moralkärringar som skall komma och predika om att man får inte göra si eller så..



Skit i vad dem säger och gör vad som känns bäst för dej..



Gott nytt år på dej



kram

2011-12-31 @ 12:47:16
URL: http://famjuhlin.blogg.se/
Postat av: beccis

Gott nytt år :D hoppas du får en grym dag/kväll!

2011-12-31 @ 13:09:00
URL: http://rebeccaharkonen.blogg.se/
Postat av: Tess

Det är skillnad på att dricka och dricka. Att ta ett glas champagne, vin, cider eller öl för att fira in nya året eller till maten tycker jag är helt ok. Om man nu inte är otroligt lättpåverkad och VET att man blir full på det, för då kanske man ska låta bli :-) Det är en sak var och en ska avgöra tycker jag, för FULL tycker jag inte man ska bli när man har barnen hemma iaf. Jag ska ta en Bacardi Breezer ikväll till maten och har inget dåligt samvete för det.

2011-12-31 @ 13:19:56
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Daniella

Längtar du tills ikväll/inatt? :D

2011-12-31 @ 18:28:13
URL: http://daniellaevelina.blogg.se/
Postat av: Tess

Svar: Ja, vad andra väljer att göra är upp till dem så de ska inte sätta sig "över" någon annan som väljer att göra på ett annat vis tycker jag :-) Gott nytt år!

2011-12-31 @ 19:01:51
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0