Att önska någon missfall

Godmorgon folks :-)

Idag vakna jag förre lilleman, sitter här och väntar på att han ska vakna faktiskt. Trodde han skulle vakna vid 4 som vanligt men han sover än, inte konstigt med tanke på att han knappt sov alls igår på dagen.

Angående rubriken så undra jag hur vuxna människor kan önska någon en sådan sak? Jag har två vänner som en har förlorat sin son när han var någon månad gamal och en en dotter i vecka 24 i magen. Oerhört tragiskt och orättvist är det, det ska ingen behöva gå igenom tycker jag. En av dessa vänner har ett öppet bråk på FB om detta. Den ena av dom tycker inte man ska gå ut och roa sig ibland när man har barn :-O och hon tycker min vän ältar sin sons död osv. Verkar vara en oerhört omogen kvinna som håller på sådär. Att förlora ett barn är nog det värsta man kan vara med om. Jag själv har ju haft 3 missfall så när jag blev gravid 7 mån in i mitt och Christians förhållande hade jag en vän som önska mig missfall igen :-( i vecka 30 sa hon rätt ut att hon hoppas bebisen dör i magen. Kan man verkligen vara frisk då?

Ingen normalt funtad person håller på så tycker jag. Nog hade dom försökt länge och gått på utredningar osv men det är ändå INGEN ursäkt att önska någon annan människa en sådan sak. Jag sa att jag hoppas dom får uppleva lyckan en dag och att jag alltid funnits där för dom och så säger hon en sådan sak? Jag kan säga att hon åkte ur mitt liv på en sekund. Jag vill inte ha vänner som säger sådär, det är inga riktiga vänner.

Tack och lov gick allt bra och ut kom världens finaste Elias :-) jag är verkligen lyckligt lottad.

Personligen tycker jag att det är självklart man ska få gå ut och roa sig ibland fast man har barn. Man slutar inte leva baraför man får barn. Tror även det ibland kan vara nyttigt för både mor och barn att vara ifrån varann en stund faktiskt, vad tror du? När är det ok att lämna bort barnet en stund ibland?

Kommentera gärna vad du anser?

Kommentarer
Postat av: Amanda, 15år och mamma till Jonathan

Att det finns så sjuka människor!

visst när jag var gravid och min lillasyster blev arg så kunde han skrika ut att hon hoppades på att bebben dog i min mage eller att hon skulle kicka mig i magen så bebisen skulle dö. men så säger man inte i vilket fall somhelst :o

2012-01-16 @ 10:51:47
URL: http://rosaaelefant.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej! Ville bara säga att jag tycker att din son är oerhört söt och är jätteavis, vill själv ha barn, dock inte än, men i framtiden.



Sen måste jag också säga att dom som önskar såna elaka saker till folk har en skruv lös, dom är bara avundsjuka (på fel sätt) för att dom inte kan få barn. Med tanke på att det va en vän som sa det åt dig så kan jag inte påstå att hon va mycket till vän.



Tycker också att det inte är något fel på att gå ut o roa sig även om man har barn, man har oftast föräldrar som gärna sitter barnvakt. Min killes bror har en son på 4 år men dom kan ändå festa någon gång ibland och min killes föräldrar brukar ha deras son hos dom emellanåt. Du har helt rätt i det du skriver. Hoppas det kommer gå bra i framtiden och att era framtida barn (om ni ska ha fler) kommer att må lika bra som Elias :)

2012-01-16 @ 16:14:46
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Helt sjukt att vissa tänker så. Jag fick ett missfall 2005 och det är inget jag önskar ens min värsta fiende.

2012-01-17 @ 20:41:05
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0