Bebis snart 3 mån-Längtan efter syskon

Jag vill bara påpeka att jag INTE är rasist, varför skulle jag vara det? Och ni anonyma som är sjut elaka kan ju ta och visa er istället och våga stå för vad ni säger. Jag står ju åtminstone för vad jag tycker, haha.

Precis som rubriken så börjar jag redan längta efter ett syskon till Elias. Jag själv tycker jag är knäpp eftersom Elias snart bara är 3 månader gamal. Jag borde njuta av varje sekund och tro mig det gör jag också. Jag är så lyckligt lottad över att ha fått äran att bli mamma till världens finaste pojke. Men längtan efter att vara gravid igen finns där, jag hade en toppen graviditet med Elias utom att jag blödde ett par gånger i vecka 19 och 22 som slutade på akuten och förlossningen, tack och lov gick det bra. Vilken åldersgräns är "normalt" att ha mellan barn? Nu finns det inget onormalt iofs men vad anser du? Jag vet en som har en bebis på 7 mån och hon är gravid igen, lite små avundsjuk är jag allt om jag ska vara ärlig. Dock vill min sambo vänta lite med ett syskon och det respeterar jag självklart, när barn ska bli till ska båda parter vara med på det, undantaget om man skyddat sig eller blivit våldtagen, då är det en annan sak, men att lura till sig en graviditet tycker jag är otroligt grymt gjort emot tjejen/killen. Både jag och Christian är överens om att vi vill ha 2-3 år mellan Elias och ev syskon, vilket jag kan tycka är vettigt. Nu finns det egentligen inget rätt/fel i denna frågan för alla gör precis som dom själva vill, men man ska ha orken och tiden också och självklart rätt förutsättningar.

Hur stillar man denna längtan? tips tack :-) Jag inser själv att vi borde vänta men det hjälper inte.

 <----- saknar magen :)


Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Förstår precis hur du känner. Jag fick ju mitt tredje 19:e november och jag längtar redan efter ett fjärde... Hur man blir av med suget vet jag inte...

2012-01-04 @ 19:49:11
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej!

Jag har 2 barn jätte tätt. De skiljer bara 11 månader mellan dem. Den stora är född 9 december 2010 och den lilla föddes den 12 november 2011 =) Det är roligt att de är tätt. Dem kommer få de så roligt. Visst kommer vissa dagar vara tuffare än andra. Än så länge går de riktigt bra =) Lite jobbigt ibland när båda ska äta samtidigt men de går de också :)

2012-01-05 @ 08:36:05
URL: http://jennymalinvicktoria.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Hej! Jag fick vårt första barn 2 oktober och jag längtar jätte mycket efter ett syskon redan nu :) Har pratat med min man och vi har kommit fram till att vi ska börja försöka till sommaren på en 2a :) :) jag fyller år i maj så jag sa igår att det kan jag ju få i present :)

2012-01-10 @ 12:58:42

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0