Gravid fakta

När fick du reda på att du var gravid? Mars 2011

Hur fick du reda på att du var gravid? Gjorde ett test på morgonen för att utesluta en graviditet då jag skulle påbörja min viktnedgång.
Ungefär när blev du gravid? I mitten av februari ungefär då jag hade ägglossning

Hur reagerade du? Chockad och oerhört lycklig
Hur tog pappan det? Jätte bra, han blev överlycklig

Var graviditeten planerad? Ja absolut det var det
Vilken vecka födde du i? V.35+3

 

Mådde du illa? Nja till och från men inte så jag kräktes

Hade du halsbränna? Nej
Hade du ont av foglossning? Emellan åt men inte alls mycket
Hade du mycket vätska i kroppen? Nej! :)

Fick du några bristningar? Ja några få på magen men inget jag störs av

Fick du en hormonrand? Nej
Var du extra känslig? Väldigt :-)

 

Kissade du ofta? Var nog mer på toa än någon annanstans haha :-)
Hade du några gravidcravings? Piggelin glass :-P

Hur mycket gick du upp i vikt? 1,7 kg

När kände du dom första sparkarna? V.15
När kände pappan dom första sparkarna? Runt vecka 20 ungefär
Sparkade han mycket ? - Ja han var jätte livlig i magen precis som han är utanför också ;)

Fick ni en pojke eller flicka? En pojke! :)

Vad trodde du att det var? Det varierade ofta

Vad trodde pappan att det var? pojke

Vad funderade ni på för namn? Lukas och Elias

Vad fick bebisen för namn? Elias
Hur många ultraljud gjorde ni? 10 minst men av medicinska orsaker

När var bebisen beräknad? 16 November

När födde du? 15 Oktorber

Vart födde du? Vrinnevisjukhus i Norrköping

Vilka var med på förlossningen? Min mamma och pappan

Var du nervös inför förlossningen? Nope :)

Vad använde du för smärtlindring? Varken smärtlindring eller lustgas

Hur lång tid tog det? 96 timmar från vattnet gick till han var ute
Hur lång tid tog krystskedet? 30-35 min

Hur födde du? vaginalt


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0