Egen barnmat

Vad föredrar du? Att köpa färdig barnmat på burk eller göra egen? Själv tyckte jag det verkade smidigt att köpa färdig på burk för då vet man att barnet får allting i sig som det behöver. Men däremot är det ju betydligt billigare i längden att göra sin egen barnmat, så jag har bestämt mig för att göra min egen barnmat till Elias, undantaget är om vi ska resa bort och liknande, då är det smidigast på burk.

Så i brist på annat börja jag med ett par enklare purer som jag ska låta lillen få smaka på idag, en av dom. Potatispure och ärtpure är det jag gjort, blev nöjd med resultatet så får hoppas det går hem hos Elias med :-)

Har ni några bra recept på barnmat från 4-5 månader så tack jag gärna emot tips, även på desserter.

Annars blir det en lugn dag, ska försöka städa lite tänkte jag och sen blir det att beställa lite smått och gott hos jotex, skulle behöva lite nya gardiner och liknande. Förhoppningsvis är sambon ledig från torsdag till söndag, så vi får se vad som händer och sker under veckan.

Annars sitter jag och dricker kaffe och lyssnar på mix megapol och Elias slumra till i babysittern så får se när han vaknar, blir banangröt till honom sen vid 11 tiden.

Vad är dagens planer för er?

Kram



Kommentarer
Postat av: kia

Jag gjorde barnmat tll mitt första barn.. men när nästa kom så la jag det på hyllan.. mycket smidigare att köpa... dock så vet man vad maten innehåller om man gör den själv....

Postat av: Hanna - Mode, smycken och min vardag

Jag använde både hemmagjort och burk till mina barn.

2012-03-14 @ 07:05:05
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0