Svensk sjukvård suger

Gah jag blir faktiskt fruktansvärt arg. Elias har sen han var ca 8-9 månader haft problem med sin mage så det är över 1 år nu, ni kan ju tänka er. Det hela börja med mkt uppstötningar och kräkningar som sen gick över till magont. Han kan inte ens äta som en normal 2 åring bör göra för då får han ont i magen så han får typ gröt&macka på morgonen, middag på dagis runt 11.20 sen en liten yoghurt på eftermiddagen hemma och en risifrutti eller nåt innan han ska sova, det är ALLT han äter på en dag, mer går tyvärr inte att ge han pga magen.
 
Vi har varit på BVC massor med gånger, det var prova olika saker hit och dit vilket inte gav resultat. Dom gav oss en tid till sjukhuset till slut och det var samma sak där, prova dit och prova dat, asså jag blir galen.
 
Nu är det värre än tidigare och nu idag ringde vi läkaren vi var i kontakt med i sommras, dom skulle skicka en tid till honom och vi blev lättade, denna gång skulle vi inte ge oss. Men så ringer dom upp igen och ber oss prova något lavemang från apoteket, alltså dom är ju rubbade.
 
Vi ska prova detta och läkaren ringer imorgon, men vi kommer ljuga. Vi kommer slås och kämpa för vår son så han kan få må bra någon gång. Vi är säkra på att något är fel i magen på honom och det ska kollas upp, punkt.
 
Jag funderar starkt på att gå ut i tidningen. Vad krävs för att ett barn ska få hjälp i Sverige?
 
Någon som kan förklara det för mig. Är det meningen att ett barn ska lida över 1 år utan att få hjälp och kanske lida helt i onödan.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0