4 blir 5

Godkväll!
 
Nu var det evigheter sedan jag skrev här igen, men jag lever och mår toppen.
 
Vi kan berätta att vi ska bli 3 barns föräldrar i augusti/september om allt går som det ska. Det var dock inte planerat överhuvudtaget. Jag åt p-piller och sökte läkare för en annan sak och då upptäckte dom att jag var gravid. Vi kan ju säga att det blev en smärre chock för både mig och min man. Just då såg man inget foster i hinnsäcken så jag skulle tillbaka efter ett par veckor. Under tiden vela vi mycket, vi prata med kurator och allt och bestämde oss för att låta graviditeten fortsätta om allt skulle se bra vid nästa ultraljud. 2 veckor senare såg allt bra, man såg en böna med ett pickande hjärta.
 
Vi har i veckan berättat för våra föräldrar och dom blev väl chockade dom också. Min mamma sa en hel del duma saker och jag övervägde abort pga det. Men efter ett par dagar sa hon att hon tyckte vi skulle fullfölja det om det var det vi ville, att göra abort om man egentligen vill behålla är totalt fel också. Nu är hon och svärföräldrarna glada över att få ett barnbarn till och vi är lyckliga vi också.
 
Går in i vecka 9 imorgon om uträkningen stämmer. Ska på ultraljud på min födelesedag den 21/3 så får nog mer korrekt svar då.
 
Detta är absolut sista barnet, jag ska sterilisera mig efter förlossningen i såfall. Detta är andra gången jag blir gravid med p-piller, p-spruta blödde jag konstant av och gick upp 20 kg av, spiral gjorde ont så den fick jag plocka efter 8 månader så sterlisering känns faktiskt bra, för vi vill inte ha fler barn efter detta.
 
För övrigt har det väl inte hänt så mycket. Barnen växer och frodas, Elias är på dagis varje dag och trivs så bra och snart ska lillasyster börja på dagis också, samma som brorsan.
 
Min mamma har varit här en vecka och åkte hem idag, men kommer den veckan som jag fyller år.
 
Ville bara uppdatera lite så ni vet att vi lever och mår bra. Tiden finns inte riktigt till att blogga.
 
Kram till er
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jonna


fin blogg :)

Min lilla tjej är 2 mån och första barnet :)

lycka till med bebisen

2014-02-26 @ 19:02:00
URL: http://tillypower.blogg.se

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0