Barnvakt när är det okej?

Godmorgon snyggon :)

Idag känns det något bättre faktiskt, har pratat ut med personen ifråga nu och det verkade som det blev ett rejält missförstånd mellan oss, sånt som händer om man inte pratar tydligen. Får nog bli bättre på det. Det är så lätt att ta förhastade slutsatser ibland.

Angående rubriken, frågan om barnvakt kommer ofta upp och då undrar jag vid vilken ålder är det okej att lämna bort sitt barn över en natt? Det är tydligen många olika "bud" på det, vissa gör det redan när barnet bara är några veckor gamalt. Jag personligen skulle inte klara av det. Jag vill i allafall att Elias ska kunna hålla huvudet stadigt själv, han sa helst äta vanlig mat dvs gröt, pure osv för barn innan jag lämnar bort honom. Visst hade det varit oerhört skönt att vara barnledig en natt men det kommer sen när farmor&farfar vill ha honom över natten :) dock tycker jag det är ok att låta någon man verkligen litar på passa honom några timmar en dag. Den 21:a ska vi ha barnvakt några timmar då vi ska på bio och gå ut och käka med ett par vänner. Men över natten lär som sagt dröja innan jag ens klarar av att lämna min skrutt, jag är så orolig och vill vara säker på att han får mat som han ska osv, mamma instinkten kankse :-)

Igår blev vår lille älskling 11 veckor, ryssligt vad fort tiden går. Kändes som det var igår han kom till världen.

Just nu är både jag och sambon uppe, jag tog Elias vid 2 inatt, då hade han sovit sen 21 och det var dags för mat och sen tog sambon honom nu vid 7 på morgonen. Och nu ligger skrutten och sover i babysittern :) han somna ju där och vi dricker kaffe och planerar dagen.

Vad har du/ni för planer idag?

Kram

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0