RUL imorgon

Godmorgon!
 
Sovit gott? Här kunde natten varit bättre men nu är det ju som det är. Lilleman blev plötsligt snorig och dan igår bara sådär och framåt kvällen fick han svårt med andningen så inatt har vi haft det jobbigt. Han har fått ventoline, vatten och alvedon eftersom tänder verkar vara på g.
 
Igår kväll hade han även feber 38,3 med alvedon i kroppen så ca 39 grader utan. Natten klara vi oss igenom och nu på morgonen så hade han 39,9 grader utan alvedon. Han fick alvedon och har ätit gröt nu, hans aptit är som tur är inte påverkad och han är pigg och glad i övrigt, min lille kille.
 
I tisdags var jag även hos barnmorskan, det gick jätte bra. ÄN har jag ingen gravid diabetes, lite lågt järnvärde så ska äta järntabletter för det, ingen viktuppgång och bebisen mådde bra, hjärtat slog med 145 slag i minuten.
 
Imorgon går jag in i vecka 20 dvs halvvägs. Helt otroligt. Dessutom ska jag på ultraljud imorgon, ska bli så spännande att se vad det är för filur som gömmer sig där inne.
 
Lilleman vägra sova i sin säng inatt trots att vi höjde huvudändan pga förkylningen så han fick ligga/halvsitta i vagnen vilket gick mycket bättre, lite sömn har han allt fått och jag med.
 
Sambon sover borta för andra natten denna vecka, men som tur är har jag min mamma här som sällskap denna vecka ju och snart är det äntligen helg.
 
Vad ska ni göra i helgen?
 
Vår lille sjukling igår kväll
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0