Vecka 29-79 dagar kvar

Godmorgon!
 
Dags att blogga lite igen såg jag. Tiden den bara rusar förbi. Jag har gått in i vecka 29 och har 79 dagar kvar till beräknad förlossning. Elias fyller1 ÅR om 13 dagar, kan knappt förstå det faktiskt. Elias har snart 5 tänder, han var rätt sen med det men det var tydligen bra eftersom dom då håller bättre längre. Just nu har han 3 på g samtidigt så han kan upplevas lite gnällig emellanåt.
 
Syskonvagn är fixad också. Blev en babytravel dublin. Kostade visst 6000 kr och då ingår en hårdlift till bebisen med och denna vagn kan dom ha tills dom väger 18 kg styck. Vi fick denna av svärföräldrarna i tidig julklapp. Oerhört tacksamna är vi i allafall, skönt att den delen är löst nu. Blir nog att hämta hem den på söndag eventuellt.
 
Dom nyare modellerna för nästa år kommer ut i november/december och så länge vill vi inte vänta ifall lillasyster skulle titta ut tidigare hon också.
 
Imorgon ska jag till barnmorskan, det är dags att göra glukosbelastning nr 2 som jag också hoppas visar bra så jag slipper gravid diabetes denna gång. Nästa torsdag ska Elias också få sina 1 års sprutor :-( inget man ser fram emot men det är ju för hans skull.
 
Den 18:e kommer min mamma, storebror och mina syskonbarn upp för att fira Elias den 20:e. Så det är mycket denna månad som vi ser fram emot.
 
Den 22:a ska jag göra ultraljud igen, ett sk tillväxt ultraljud (TUL) för att se hur stor/liten bebisen är. Detta gör man bara om man har särskillda anledningar till det.
 
Sambon ligger och sover men det är dags att väcka honom snart tycker jag allt. Han börjar jobba ikväll så han jobbar borta ikväll/inatt och kommer hem imorgon och då är han ledig på torsdag med :-)
 
Detta är lite av vad som händer i mitt liv just nu. Hoppas ni mår bra i allafall.
 
Kram
 
Vårt fina hjärta hos farmor förra helgen.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Fullt ös! Det närmar sig tills lillasyster gör entré! ;)

2012-10-02 @ 10:46:46
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0