Hur är det med två barn så tätt inpå?

God morgon!
 
Jag hoppas allt är bra med er? Det är bra med oss och helgen börjar ju närma sig.
 
Det var någon som tyckte det vore kul om jag kunde skriva lite om hur det är att ha två barn så tätt så det tänker jag göra nu.
 
Elias skulle bli 6 månader två dagar efter  vi fick veta att jag var gravid igen. Känslan som uppstår då kan inte beskrivas eftersom det inte var planerat. Vi hade varit extra försiktiga just då eftersom jag den månaden skulle operera bort mina cellförändringar men såklart tog det sig ändå :-)
 
Vi blev nog båda rätt chockade men eftersom vi faktiskt inte skydda oss så tog vi ansvaret och behöll den lilla bebisen som låg och växte i magen. Vi var mer oroliga över hur familjerna skulle reagera. Men som tur är tog dom det faktiskt bra och våra familjer och släkt fullkomligt älskar våra barn och skämmer bort dom rejält.
 
Den 13:e december 2012 föddes Joline, 2 dagar innan Elias skulle bli 14 månader och lyckan var total. Men tankar som om vi gjort rätt, hur det skulle gå osv dök ju upp jämt. Så länge vi var två stycken funka det jätte bra, jag var livrädd för hur det skulle gå när sambon börja jobba igen efter pappaledigheten.
 
Men jag får faktiskt lov att säga att det gått mycket bättre än väntat. I veckorna är det jag som tar hand om allt, handlar, städar, barnen osv vilket är självklart när sambon jobbar och det funkar jätte bra. Slutkörd på kvällarna, jovisst klart man är men det är så underbart med två barn så tätt, dom kommer få så mycket kul med varann när dom växer upp sen.
 
Elias älskar sin lillasyster också, han kramar, pussar henne och klappar henne (tröstar) när hon är ledsen. Helt underbart att se.
 
Visst det är många jobbiga stunder där man ofta tänker tanken att slänga ut dom genom fönstret men det stannar vid TANKEN :) Elias trotsar just nu som bara den och testar vårt tålamod flitigt. Han är expert på att klättra upp på köksbordet och jag vet inte hur många gånger om dagen man får ta ner honom därifrån.
 
Sambon är borta en kväll och natt i veckan men det går jätte bra att ta hand om dom själv då med. Som tur är somnar båda jätte bra och sover hela nätterna så angående sömnen har vi absolut inget att klaga på.
 
Det jag tycker är jobbigast är kvällstid då båda är trötta, dom ska ha mat samtidigt, nattas samtidigt osv. Tror ni jag är avslappnad sen när dom väl somnat? Nästan så jag själv somnar då vid 19.30 på kvällarna.
 
Men livet som tvåbarns mamma är underbart i vilket fall som helst.
 
Nu är Elias 19 månader och Joline 5 månader.
 
Nu har jag berättat lite om livet som småbarnsmorsa :) nu hör jag Elias snacka på sitt rum så bäst att avsluta här.
 
Bilderna på barnen är nytagna för ett par dagar sedan. Kram till er
 

Kommentarer
Postat av: Samira

Tack för svar! uppskattas mycket.
Kanske dags för en till för oss , Min man tjatar varje dag att han vill ha en till tätt så dom har varandra när dom bli äldre osv , vår lilla tös är 8 mån nu:)

2013-05-16 @ 18:59:40
Postat av: Lila

Hallo! Vad roligt att få läsa om er situation. Vi blev gravida när vår dotter var 5 månader (plussade på 5 månadersdagen). Nu är sonen 10 veckor och dottern 15.5 månad. Så det är 13 månader mellan dem:)

Har du Instagram?

2013-10-14 @ 10:53:09
URL: http://www.nyafamiljelivet.blogspot.se

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0