Kroppen efter förlossningen

Godmorgon sötnosar!

Jag är så nöjd över vår lille kille idag, han somna runt 23.30 igår kväll och sov till 06.05 nu på morgonen, nästan 7 timmar i stöten, det har han aldrig gjort innan :-) otroligt skönt var det i allafall och han är så duktig så.

Jag har fått flera frågor om min graviditet, hur kroppen förändras osv så nu ska jag ta mig tid till att svara på detta.

Redan innan graviditeten kämpa jag med att gå ner i vikt, eftersom jag inte ville väga allt för mycket i slutet på graviditeten. Man har ju hört skräckexempel på folk som gått upp 30 kg under gravditeten. Jag hann inte så långt innan det visa sig att jag var gravid. Vid pluset vägde jag hela 98 kg :-( inget jag är stolt över men men. Tack och lov gick jag inte upp så mycket, samma dag Elias föddes vägde jag 100 kg så totalt gick jag upp 2 kg. Många tror jag bantade osv under graviditeten vilket jag självklart INTE gjorde. Jag hade gravid diabetes så jag åt nästan som vanligt och rörde mig dagligen då vi har en hund. 2 veckor efter förlossningen hade jag gått ner till 93 kg :-)

Kroppen efter förlossningen, jag tycker faktiskt inte min kropp förändrats så mycket. Visst är magen lite slapp och man har fått några bristningar men det är inget jag stör mig på för jag har fött världens underbaraste son ♥ visst det är inte snyggt men dom har helt klart blivit ljusare än dom var tidigare. Det är ju sånt man får ta med i beräkningen INNAN man blir gravid att kroppen förändrats. Mina bröst växte bara en storlek också så jag kunde ha samma bh nästan hela graviditeten.

Sex efter förlossningen, precis som säkert många andra så oroar man sig för hur sexet kommer bli efteråt. Tankar som kommer det kännas annorlunda, tänk om jag blivit för slapp osv. Detta är inget jag har märkt av alls och min sambo säger att han inte tycker det känns annorlunda heller vilket glädjer mig. Jag har varit orolig innan för hur det skulle vara.

Min mens har dessutom redan kommit igång. Sen Elias föddes har jag blött lite till och från. Jag har sett det som kroppens sätt att återställa sig, men så igår kom mensen på gång med buller och bång och ont gjorde det. Smärtorna i ryggen kan liknas vid dom man har när man har värkar, men nu känns det helt okej igen, har inte ont i ryggen eller så idag.

Det var väl lite om mina tankar och sådär, har ni fler frågor är det bara att fråga så svarar jag så gott jag kan. Nu är det dags för morgon kaffe. Elias har somnat nu igen efter maten.

Uppdaterar senare. Kärlek till er

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0