Liten börjar bli stor

Godmorgon!

Igår var vi på BCV med lilleman och jag kan ju allt säga att han växer så det knakar. Han väger nu 6285 gram och är 59 cm lång, vilket innebär en ökning med 600 gram i vikt och 3 cm på längden sen 18/1. Han följer fortfarande sin kurva jätte bra och är snart ifatt den normala kurvan han skulle ha om han föddes när han skulle, vilket känns jätte bra för oss. Vi är grymt nöjda med vår BVC sköterska, så himla trevlig, snäll och hjälpsam på alla sätt och viss, och hon försöker inte säga åt oss att vi ska göra si och så som många andra gör ibland. Jag tror att man som förälder vet vad som är bäst för sitt eget barn helt enkelt.

Sambon har precis åkt till jobb och lilleman sover fortfarande, jag är däremot pigg och utvilad känns det som. Idag blir det att mysa med lillen och plocka iordning i hans kommande rum. Ska sortera alla bebiskläder i storlek 50/56 som jag inte vet om vi ska sälja eller spara till nästa barn, får se. Man använder ju knappt hälften av allt känns det som, det man använder mest av är ju bodysar iofs.

Igår skicka jag in lite bilder till fujidirekt som jag ville ha framkallade, så förhoppningsvis dyker dom upp imorgon eller på måndag i lådan. Har även köpt en fin ram som vi ska sätta in nån bild från förlossningen, ultraljudet och när han kom till världen i, blir nog grymt snyggt.

Är det fler som är sjuka? Jag är inte sjuk men däremot min mamma, min syrra och syster son är både förkylda och har feber. Jag hoppas så att dom hinner bli friska till nästa fredag när dom ska komma hit. Dopet går ju inte att ställa in då det blir krångligt med alla som kommer, så jag hoppas på det bästa.

Nu ska jag dricka kaffe och spela lite på facebook, får se när lilleman vaknar igen.

Kram på er

 Ramen vi köpte


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0