Är inte vänskap viktigt?

Godmorgon sötnosar :-)

Jag hoppas ni har sovit gott? Det har i allafall jag gjort och ska strax lägga mig igen, bäst att passa på när lillen sover eller hur.

Detta inlägg kommer handla om vänskap. Vad är vänskap för dig?

Att jag skriver detta är för jag retar mig på en av sambons sk vänner. Jag vet helt ärligt inte alls vad som har hänt men någonting är det. I början av vårt förhållande så umgicks vi rätt flitigt med denna kompis som för övrigt är sambons bästa vän, vi kan kalla honom M. Jag har alltid gillat M och vi har kommit bra överens hela tiden men det jag retar mig på är att han ska påstås vara bästa vän med min sambo men han har inte ens kunnat ta sig tid att träffa vår son. Elias är nu 3 månader och han har fortfarande inte träffat honom. Senast vi sågs var när jag var gravid i vecka 15 så ni förstår att det är lång tid. Jag märker också på sambon att han blir lite ledsen när hans bästa vän inte ens har tid att träffa hans son, hans första barn. När vi låg på sjuhuset i samma stad som denna M bor i fråga han också, men då hade han inte tid då heller. Jag kan personligen tycka det är riktigt dålig stil, hade min bästa vän gjort så hade jag snart börjat ifrågesätta varför jag har denna som bästa vän? Visst han har ett eget liv, han har skaffat en flickvän och sådär, men dom har varit ihop i 7 mån eller något sånt. Men trots att man skaffat en ny partner tycker jag verkligen inte att man ska glömma sina vänner, när jag och Christian vart tillsammans var vi båda noga med att INTE glömma våra vänner. Vänner är ganska viktigt i våra liv. Tror inte ens denna M önska min sambo gott nytt år eller god jul heller :-O det gjorde MIN bästa vän, som även kommer vara gudmor åt Elias. Jag och min bästa vän hörs väldigt ofta, ibland dagligen. Vill man ha sina vänner kvar så ska man inte låta en tjej/kille gå förre allt, det är inte rätt för ett förhållande kan gå åt skogen men vännerna består.

M är även bjuden på dopet i februari men ärligt talat det skulle inte förvåna mig alls om han tackar nej. Jag har en känsla av att han inte kommer ha tid då heller trots att inbjudningarna är skickade i god tid i förväg. Och då skulle jag verkligen börja ifrågesätta vår vänskap om detta vore min bästa vän som tacka nej till hans dop. Då är han ingen bra vän om han inte ens kan ta sig tid ett par timmar någon gång att träffa sin vän och hans son. Alla mina nära vänner har träffat Elias både en och två gånger.

Tackar M nej till dopet kommer jag prata allvar med sambon. Kommer fråga vad han ser i M och hur han ens kan se honom som en bra vän när han inte ens har tid att ses mer eftersom tjejen går förre allting annat. Hans tjej hade ju gärna också kunnat vara med men det duger inte heller verkar det som.

Nej jag ska sluta skriva nu men blir bara så ledsen för sambons skull. Jag hoppas han finner en bra och en riktig och äkta vän någon gång, han förtjänar inte att bli behandlad såhär. Vi har frågat massor utav gånger, även innan Elias föddes, men då var det också bara tjejen som gällde.

På bilderna nedanför är jag och min bästa vän Millan. Älskar dig gumman.

  <----- Real friendship ♥

Kommentarer
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Kan han inte ta med sig tjejen på dopet kanske? Eller har ni bara bjudit M?

Tycker det låter riktigt jobbigt att han dissar sin vän på detta sätt, bara för att han skaffat tjej liksom. Vänskap är ju jätteviktigt...

2012-01-06 @ 12:40:30
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Postat av: Jokloom

Så söt hon är <3 Man skulle vilja vara i din position ;)

2012-01-06 @ 19:48:05

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0