Att få livet förstört

Tidigare idag blev jag så berörd utav en tjej som i sin blogg berättar om att hon varit med om 2 våldtäkter. Jag tycker det är frutansvärt hur lågt folk kan sjunka, dom kan inte vara friska i huvudet anser jag. Denna tjej verkar så ung också så det är läskigt hur folk kan förstöra livet för en på det viset. Man blir aldrig sig lik efter en våldtäkt och det tar lång tid att bearbeta.

Att jag tog så illa vid mig beror på att jag också blivit utsatt 2 ggr. Första gången blev jag sexuellt utnyttjad i 2 månader till och från av en nära släktning eftersom jag inte vågade berätta för någon om vad som hände. Men till slut förstod folk att nåt var fel och då berätta jag. Mamma polisanmälde samma kväll och personen hämtades direkt. Han fick ca 5 år i fängelse eftersom han erkände allting och så fick han betala ett skadestånd på närmare 100 000 kr. Jag har träffat denna person efter detta eftersomd det är svårt att undvika när det är en nära släktning, men det tog många år innan jag vågade göra det och nu ses vi enbart vid speciella tillfällen om ens då.

Jag har förlåtit men inte glömt. En sådan sak glömmer man aldrig.

Jag skäms inte över att skriva detta här eftersom det inte är något som är mitt fel. Jag var enbart 12 år gamal och förstod inte innebörden utav det han gjorde emot mig.

Idag mår jag bra, men det tog många år innan jag ens våga ha sex eller låta någon kille röra mig. Det har varit många tårar som fallit för kinderna. Tack och lov har jag haft min familj att luta mig emot och fått stöd och hjälp. Jag har alltså inte fått någon profesionell hjälp för nåt utav det jag råkat ut för, och det är mycket. 2 våldtäkter och nästan en kidnappning, en gång för nåt år sen stötte jag ihop med denna man på stan och hela hjärtat stanna upp för en stund kändes det som men min mor var med som tur är.

Ta vara på era riktiga vänner och er familj. En vacker dag finns dom inte där mer.

Har du frågor så ställ dom. Jag svarar på alla frågor. Jag tar absolut inte illa vid mig.

Nu ska jag börja med maten för sambon är på g hem och är hemma runt 21. Världens bästa aambo enligt mig.

Kram på er


Kommentarer
Postat av: Tess

Verkligen fruktansvärt! Förstår inte vilka människor det finns. De kan inte ha varken hjärta eller samvete :-(

2012-01-04 @ 22:00:38
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0