Vår lille bebis börjar bli stor

Godkväll!

Idag har uppdateringen varit kass igen men det beror på att Elias har varit rätt gnällig hela dagen. Dessutom har han varit vaken mer eller mindre hela dagen så jag hoppas han somnar gott efter kvällsmålet och sover hela natten, precis som föregående natt.

Allt gick jätte bra på BVC, vår lille kille börjar bli stor nu. Idag vägde han 5110 gram. Vi mätte inte honom idag men blir nog förmodligen nästa gång. Vi ska dit igen den 18:e och då ska han få två sprutor i låren :-( vår stackars kille men det är ju nödvändligt så vad gör man inte.

Pga det nya året så sa jag fel igår, skulle inte fika med Marie idag utan imorgon :-D tog totalt fel på dagarna men jag skyller på nya året i allafall.

Har väl egentligen inte hänt så mycket idag, har kollat upp lite olika katthem osv för vi kan inte ha våra katter kvar känns det som. Ända sen mars har vi haft problem med att dom kissar inne (var då vi fick veta att jag var gravid) och vi förstår att det handlar om avundsjuka osv men ändå. Idag kom droppen när dom satte sig i Elias babysitter och pissade. Jag menar det är totalt omöjligt att passa hans saker samtidigt som man ska ta hand om honom. Vi vill inte avliva dom utan lämna bort dom på landet eller något sånt istället. Känns som vi verkligen gjort allt dessa månader för dom ska sluta, båda är kastrerade, vi gör rent till dom 2 ggr i veckan, vi har provat tvätta med ätika där dom kissat osv men det hjälper inte. Kan också påpeka att vi är noga med att ge dom tid och kärlek också eftersom dom INTE ska känna sig utanför :-(

Så jag vet inte alls hur man ska göra, vi orkar inte ha det såhär längre, dom förstör ju totalt för oss. En vacker dag kanske dom sätter sig på Elias och kissar och det vill vi verkligen inte, men vem vill det.

Har ni några tips på hur man kan göra så tar vi tacksamt emot detta.

Nu ska jag dricka kaffe innan det är dags för att mata lillen..

Kram på er

 Detta fina diadem hade jag på mig idag :)

Kommentarer
Postat av: Tess

Vad skumt att de gör så fast de är två stycken. För är de flera så har de sällskap av varandra och även fast de självklart ska ha tid och uppmärksamhet då också så är de mer toleranta. Kommer de överens sinsemellan? Vi har två katter vi också.

2012-01-02 @ 23:07:44
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: iisaacson

tjenare!



ville bara kika in och önska dig ett gott nytt år!

har du haft en grym start på året? :D

kramar!

2012-01-03 @ 00:16:15
URL: http://iisaacson.blogg.se/
Postat av: Steffi

Det är så svårt det där med att katter ska pissa inne. Har själv varit med om liknande då min kastrerade hane vägrade bajsa på lådan utan bajsade utanför. När jag flyttade hemifrån tog jag med mig honom och hans bror och problemet försvann direkt.



Att säga vad det beror på är svårt, men om ni inte vill skiljas helt från dem kan ni kanske testa att låta dem bo hos några nära vänner ett tag och se om de blir bättre.



Annars kan ni testa att byta kattlåda helt och hållet, byta sand och kanske till och med plats på lådan. Katter är lite knasiga ibland så småsaker kan hjälpa :)



Hoppas det löser sig!

2012-01-03 @ 18:59:14
URL: http://pilfen.blogspot.com

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0