Vi "vann" över försäkringskassan

Godkväll sötnosar!

Har dagen varit bra? Vår dag har faktiskt varit bra och bättre har den allt blivit. Vi var ju hos kirugen i förmiddags med lilleman, han var så duktig så. Han sa inte ett ord när dom klämde och kände på bråcket. Först trodde dom att det var ett sk vattenbråck men det visa sig vara ljumskbråck ändå och en bit av tarmen hade ramlat ner i pungen på honom, så inom en månad kommer han opereras antingen i Linköping eller Norrköping, beror på vilket sjukhus som får tid först.

Igår i allafall fick vi ju brev från försäkringskassan att dom troligen kommer ge oss avslag för den tillfälliga föräldrarpenningen som sambon sökte medans vi låg på sjukhuset i 10 dagar. Riktigt ledsamt var det för vi har fått skjuta på en del räkningar dessa månaderna pga deras krångel, MEN idag ringde dom och sa att dom nu varit i kontakt med sjukhusen vi låg inne på :-O låg ju inne på 2 olika, först nu nästan 3 månader efteråt. Och eftersom Elias är 1 månad för tidigt född och var beroende av oss båda under sjukhusvistelsen så har dom nu godkänt sambons ansökan om tillfällig föräldrarpenning för dessa dagar så på måndag ramlar 9000 kr in på kontot :-) vi blev otroligt glada och framför allt lättade. Det har nämligen varit väldigt mycket strul med försäkringskassan under dessa månader men nu verkar det över.

Sambon håller just nu på att laga mat medans jag bloggar och lilleman gör det han brukar dvs sover :-) Blir bara lugnt här ikväll. Sitter med kläder+morgonrock på mig för jag fryser och är iskall om händerna.

Jag får skriva lite senare, ska hjälpa till lite här.

Kram


Kommentarer
Postat av: Tess

Varför har de krånglat? De där 10 första dagarna med s.k. tillfällig föräldrapeng är ju standard. Min sambo hade inga problem.

2012-01-13 @ 21:54:06
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0