20 dagar kvar

Godmiddag!
 
Både min mamma och Elias ligger och vilar lite så jag och sambon ska väl ta oss en kopp kaffe nu tänkte vi i väntan på att dom ska vakna.
 
Här har det kommit en del snö och enligt sambon är det halt ute också så jag håller mig inne idag i allafall.
 
Idag går jag in i vecka 38 (37+0) och det innebär att bebis är helt fullgången nu och är egentligen redo att födas men hon kommer när hon kommer. 20 dagar kvar till BF (beräknad förlossning) och vi längtar som tokar.
 
För övrigt händer nog inte så himla mycket i helgen, har en extrem "mensvärk" och funderar på att ringa in om detta fortsätter, det gör grymt ont i allafall. Lika bra att kolla upp det en gång för mkt än för lite.
 
Var hos barnmorskan i onsdags också och allting såg fint ut. Dock var/är jag så öm i magen att hon inte kunde känna hur bebisen låg så hon fick göra ett ultraljud. Lillan låg med huvudet neråt än i allafall men var inte fixerad. Har inte lillan kommit till 11 december så ska hon göra en hinnsvepning på mig och se om det kan få igång det eftersom jag har så ont och inte längre kan gå knappt, skulle behöva kryckor :)
 
Vad ska ni göra i helgen då?  Blir att göra lite julgodis och så här och mysa lite på söndag när det är 1:a advent.
 
Kram på er
 
Min snea mage, hade en sammandragning där :) tagen idag den 30/11
 
 
 

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0